• De boot
  • Slalom
  • Hydrofoil Gainer

De Skydolls history

In 2002 zijn een aantal vrienden een waterski clubje begonnen met als doel om zoveel mogelijk lol te hebben en de week elke woendagavond doormidden te zagen met een mini vakantie.

De meeste skydolls hadden daarvoor al meerdere jaren geskied, waarvan het grootste deel achter de kabel. Het was de eerste keer dan ook een gezellig weerzien, voor een aantal zelfs na 15 jaar. Het hele span werd door Eugene bij elkaar gebracht. We zijn begonnen met Eugene, Adri, Reggie, Walter, Erwin, Carlo en Mark. Al snel kwam daar Jan bij. Hieronder kun je de oude garde zien toen we nog jong waren ;-)

Door de loop van de jaren is de club uitgebreid met Herman, Wim, Marc en Joop. En altijd is de gezellige sfeer er op vooruit gegaan.

Door de jaren heen is de bezetting wat veranderd. Sommigen zijn helaas afgehaakt, maar nooit uit het oog en hart verloren. Ondanks dat niet iedereen misschien meer even fanatiek is, hebben we altijd de grootste lol als we weer samen het water op kunnen.

Carlo vertegenwoordigt sinds een paar jaar de Skydolls Downunder en is dus tot erelid en Skydolls ambassadeur gebombardeerd, om de Skydolls internationale bekendheid te geven.


De Skydolls vloot

De eerste Skydolls boot:

Vanaf de oprichting van de club tot 2010 hebben we gevaren wij met een Correct Craft Ski-nautique.  Hij werd gebouwd in 1994 en we hebben er ongelofelijk veel plezier mee gehad. Het is een van de beste Skiboten ooit gebouwd.


Deze boot bevatte een 5,8 liter PCM Pro Boss motor. Het gehele benzinesysteem was eruit en op de plaats waar eerst de benzinetank zat, waren de LPG-tanks geplaatst. Met dit LPG systeem hebben we weinig vermogensverlies en haalden we toch zoín 300 PK en een topsnelheid van ongeveer 70 km/uur.

De motor lag in het midden van de boot en was daardoor  erg stabiel. Het was zelfs mogelijk om op volle snelheid de boot om te draaien, zoals je in de doubleturn video kunt zien.
Vroeger eindigden we de avond altijd met een flesje bier en wat chips achter op de vlonder van de boot, die net uit het water op de trailer was geladen.

Knakworstenboten

Na dat een aantal jaren te hebben volgehouden werd gezamelijk een jacht gekocht om na het skien lekker warm en droog te kunnen zitten. De boot werd al snel omgedoopt tot knakworstenboot (ook wel apres-ski boot of bierboot genoemd). 


Na een paar jaar werd dit jachtje verkocht en een grotere gekocht, die we zelf vanuit Herewaarden naar Waspik hebben gevaren. Nadat de boot tijdens de tocht, ontdaan van allerlei balast, de geest had gegeven, werd hij het laatste stukje (vanaf Den Bosch ;-) gesleept en in de haven gelegd. Van deze boot hebben we een paar jaar plezier gehad. Omdat het onderhoud veel tijd kostte hebben we de boot weggedaan. De verkoop daarvan is een verhaal op zich. Vraag maar aan Reggie...

Air Nautique

Sinds 2008 varen we met een Air Nautique. Een fantastische boot met een heerlijke hekgolf om te kunnen wakeboarden, wakesurfen, SkySkiŽn en wakekiten. 


Ook hierin is een  LPG installatie ingebouwd, waarmee we de kosten drukken en de CO2 uitstoot wat beperken. de middenmotor is verlaten; de motor ligt nu achterin. Dit is natuurlijk wat minder om te slalommen en blootvoeten, maar ook dat kan nog steeds zonder problemen. De hekgolf kan optimaal ingeregeld worden door middel van een 3-tal ballast tanks waar water ingepompt kan worden. Al met al een heerlijke boot waar we veel plezier mee hebben.